söndag 9 december 2012

Lucka nummer 9


Julmarknader är ju helt fantastiska! När man kan gå runt och titta i olika stånd med lokalproducerade produkter och provsmaka på allt man ser, för att sen köpa sig det för en liten peng.
Jag hittade ett stånd som sålde honungs-mjöd och kunde så klart inte motstå.

Jag korkar upp och häller ner i glaset. Det är en genomskinlig och lite grumlig av små honungskristaller.
Det är ett lätt, stort skum som reser sig och försvinner igen lika fort utan att lämna några spår.

Ja honung doftar det i alla fall. En fin sötma ligger fint i bakgrunden.

Det är väldigt mycket mer kolsyra i den än vad jag förväntade mig och den är väldigt läskande. Fina smaker av honung och en inte alls för stor sötma. Ett riktigt kap tycker jag. 4.0/5.0.
3 flaskor för 50 bagare är inte alls illa. Rekommenderas starkt.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar