torsdag 6 december 2012

Lucka nummer 6


Ja då är det dags för Carlsbergs egna lilla "microbryggeriöl". Det här är första gången som jag dricker den här så det ska bli spännande. Den heter Jacobsen - Golden Naked Christmas Ale

Färgen på ölen är gyllenbrun med ett kraftigt skum som reser sig högt.

Doften är väldigt söt och fruktig. Mycket aprikoser. Lite apelsin och en uns beska.

Malten är det första man känner och sen kommer aprikoserna. Överaskande söt. Rätt så fyllig med lite smörkola, vete och apelsin. En spritighet som jag inte tycker är så trevlig men den döljer sötman lite vilket uppskattas.

En ale som är lite väl fruktig och söt för mig på något vis. Personligen tycker jag att den är lite felbalanserad, men jag förstår varför den är populär hos många. Den passar säkert bra till en fin julfågel av någon sort.
2.9/5.0 får den av mig.
Imorgon kommer det tyvärr inte att bli någon lucköppning här då jag ska bort på spa och koppla bort allt som har med internet och telefon på 24 timmar. Men det kan ju komma en dagens dubbel på lördag.
Vi ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar